Organisatieadvies

Verhoging van prestaties

Uit mijn onderzoek over Affectieve binding (door grote bedrijven employee engagement genaamd) blijkt dat mijn aanpak de tevredenheid van interne en/of externe medewerkers verbetert en de individuele en vooral ook de teamprestaties verhoogt. Hierdoor creëren de medewerkers zelf (opnieuw) de mogelijkheid om significant beter te presteren. Het effect is dat groei en onderscheidendheid op de markt toenemen.

 

Employee engagement

Betrokkenheid van medewerkers bij het werk en de organisatie zorgt er voornamelijk voor dat medewerkers productiever zijn. Grote bedrijven zoals Heineken en Shell hanteren functies binnen Organizational Development in Employee Engagement.

Betere prestaties

Prestaties verbeteren door samenhorigheid. Betrokkenheid, transparantie en gezamenlijke doelen zijn zeer belangrijk zodat medewerkers positiever beter presteren. Door Affectieve binding leren medewerkers in organisaties beter presteren.

Affectieve binding

Affectieve binding is emotionele betrokkenheid wat medewerkers meer gedreven maakt voor constante ontwikkeling. De warme en directe communicatie maken de weg vrij naar een groeiende organisatie in de veranderende markt.

Persoonlijk contact

Persoonlijk contact wordt door medewerkers aangegeven als het belangrijkste aspect in het ervaren van binding met de organisatie. Wanneer er weinig tot geen persoonlijk contact is, ontstaat er meer onverschilligheid bij de medewerker en zakt de motivatie in.

Werkrelaties

Uit onderzoek van Hay Group wisselen medewerkers voor 87% minder snel van werkgever door sterk employee engagement. Affectieve binding creëert een sterker samenhorigheidsgevoel. Daarom durf ik met zekerheid te stellen dat dit percentage met Affectieve binding hoger ligt.

Organisatiecultuur

Een continu verbeterproces is het belangrijkste in organisaties om te kunnen groeien. Dit is niet eventjes, dat is altijd. Affectieve binding is het gedrag dat deze organisatiecultuur bewerkstelligt.